Murphijevi zakoni sviranja gitare

Glavni Murphyjev zakon:
Ako nešto može poći naopako, poći će naopako.
Korolari  (nadopune):
  • Ništa nije tako lako odsvirati kao što izgleda.
  • Svaka priprema za sviranje zahtjeva više vremena od samog sviranja.
  • Ako uočiš četiri stvari koje ti mogu upropastiti svirku i izbjegneš ih, pojavit će se peta.
  • Uvijek postoji lakši način da se nešto odsvira.
  • Ako ako neki riff zvuči lako, težak je za sviranje. Ako zvuči teško, onda je vraški nemoguć.
  • Gitara ili pojačalo će prilikom pada biti oštećeni upravno proporcionalno svojoj vrijednosti.
  • Gitara ili pojačalo će uvijek pasti tako da pad prouzroči najveću moguću štetu.
  • Pokušaj hvatanja padajuće gitare ili pojačala izazvati će veću štetu, nego da si samo pustio da padne.
  • Čista i suha gitara najviše na sebe privlači znoj, vlagu i prašinu.
  • Na gitarijadi će pobjediti totalna neznalica koja je pukom srećom baš tada uspjela odsvirati bez greške.
  • Niti jedna pjesma nije toliko dobra da nakon obrade (covera) ne može biti upropaštena.
  • Niti jedna pjesma nije toliko loša da nakon obrade (covera) ne može biti još gora.
  • Posuđivanjem se gitaristička oprema ne gubi, osim onih komada opreme koje baš želiš zadržati.
  • Ako ti nedostaje jedan broj gitarskog časopisa, to će biti baš onaj broj u kojem je članak koji si najviše želio pročitati. Svi tvoji prijatelji ili ga nisu ni imali, ili su ga izgubili, ili bacili.
  • Čuvaš li neki komad opreme dovoljno dugo, možeš ga baciti. Baciš li ga, zatrebat će ti čim ti više ne bude pri ruci.
  • Nakon što u dućanu kupiš neki komad opreme, pojavit će se isti jeftinije na nekoj rasprodaji ili na oglasniku.
  • Uočena korisnost gitarske pedale obrnuto je proporcionalna njenoj stvarnoj upotrebljivosti nakon što ju se kupi i plati.
  • Količina pedala ima tendenciju povećavanja, sve dok ne popuni sav raspoloživi prostor na pedalboardu.
  • Jedna gitara nije dovoljna, dvije su previše. Isto vrijedi i za pojačalo.
  • Nikad se nema vremena da se u studiju snimi kako treba, ali uvijek ima vremena za naknadno popravljanje u audio editoru.
  • Na gaži će ti trebati baš onaj komad opreme kojeg si ostavio kod kuće, zbog pretpostavke da ti neće trebati.
  • Poneseš li sa sobom gomilu opreme zbog pretpostavke da će ti trebati, većinu opreme nećeš uopće koristiti.
  • Onaj dio opreme koji tražiš uvijek ćeš naći na zadnjem mjestu na kojem si tražio.
  • Onaj dio opreme koji nikako ne možeš pronaći, pronaći ćeš tek nakon što kupiš novi.
  • U muzičkom dućanu nema baš one stvari koja ti hitno i neodgodivo treba. Svi prijatelji ili je nemaju, ili je i sami u tom trenutku koriste.
  • Ako nakon više mjeseci bez nastupa dobiješ tri ponude za nastup, svi će biti istog dana u isto vrijeme.
  • Nezapamćeni niz lijepih dana bit će prekinut kišom baš na onaj dan kad imaš nastup na otvorenom.
  • Vjerojatnost da netko ili nešto doleti na binu dok sviraš, u obrnutoj je proporcionalnosti sa poželjnošću istog.
  • Pojačalo ili gitara se uvijek pokvare ili dan prije važnog nastupa ili dan nakon isteka garancije.
  • Oprema koja je na probi savršeno funkcionirala, na nastupu će stalno zezati, ili uopće neće raditi.
  • Ako slučajno istovremeno pritisneš dvije pedale na pedalboardu, aktivirati će se samo ona koju nisi htio aktivirati.
  • Neispravna gitara ili pojačalo proraditi će sam od sebe u trenutku kada ga doneseš u servis.
  • Svi imaju vremena i volje davati savjete o sviranju koje nisi tražio. Nitko nema vremena i volje dati savjete onda kada ih sam zatražiš.
  • Savršene svirke se događaju kad nitko ne gleda niti sluša, a pred publikom, mikrofonom i kamerom ništa ne ide od ruke.
  • Ako je za svirku potrebno “n” kablova za spajanje gitara poačala i ostaloga, biti će ih dostupno “n-1”
  • Nesreće na nastupima se događaju kada dva muzičara nastoje biti previše kreativni u isto vrijeme.
  • Što više bezveznih gaža odrađuješ, to ćeš više bezveznih gaža dobivati.
  • Telefon nikad ne zvoni kad nemaš gitaru u rukama.
  • Svirke koje zahtijevaju veliku koncentraciju i tišinu, uvijek se događaju u kaotičnom i bučnom ambijentu.
  • Svaki put kad ti na pamet padne izvrsna ideja za riff, otkriješ da je to već netko odsvirao.
  • Veću popularnost ima gitarist sa boljim imidžem, a ne gitarist koji zna bolje svrati.
  • Ako na gitarskom tečaju koji želiš pohađati ima mjesta za dvadeset ljudi, bit ćeš dvadeset prvi koji se prijavio.
  • Što gitaristički tečaj općenitiji, manje ćeš naučiti na njemu. Što je specijaliziraniji, manje ćeš ga moći kasnije iskoristiti.
  • Riffovi koji su zanimljivi gitaristu, dosadni su publici.
  • Ljudi koji si najmanje mogu priuštiti kupnju nove gitare, kupuju nove gitare. Ljudi koji si najviše mogu priuštiti kupnju nove gitare, kupuju rabljene gitare, ili ih posuđuju od drugih. Isto vrijedi i za pojačala…
  • Kada od skromne plaće napokon uštediš za gitaru i pojačalo, dobiti ćeš otkaz.
  • Razboljeti ćeš se ili ozlijediti dan prije važnog nastupa.
  • Bez obzira koliko dobro odradiš nastup ili snimanje, naći će se netko tko nečime nije zadovoljan.
  • Oni sa najizdašnijim budžetima će muzičarima nuditi najmanje honorare za nastup.
  • Oni koji traže od gitariste da im svira besplatno, su oni koji će kasnije od te svirke najviše profitirati.
  • Udaljenost od parkiranog auta do bine je direktno proporcionalna količini opreme koju treba prenjeti iz auta na binu.
  • Žice na gitari pucaju samo onda kada nemaš rezervne pri ruci.
  • Svatko nastojanje da sam popraviš kvar na gitari ili pojačalu, samo će dodatno pogoršati taj kvar.
  • Ako uspiješ sam popraviti jedan kvar, pokvariti ćeš nešto drugo.
  • Što je kvar na gitari ili pojačali manji, to će serviser morati više raskopati gitaru ili pojačalo da ga popravi.
  • Nikada ti se ne sviđaju gitara i pojačalo koje si možeš priuštiti.
  • Kvaliteta gitarista je obrnuto proporcionalna mogućnosti da ga se angažira za svirku.
  • Količina gitarističkog talenta na planeti je konstanta. Broj gitarista raste.